- V den přijetí se v objednaném čase dostavte do přízemí budovy C – kartotéka Porodnicko-gynekologické kliniky (připravte si průkaz zdravotní pojišťovny, občanský průkaz a kontakt na nejbližšího příbuzného). Administrativní pracovnice s Vámi sepíše potřebné náležitosti, případně vystaví pracovní neschopnost.
- Na ambulanci bude následovat příjmové lékařské vyšetření.
- Personál ambulance vás poté doprovodí na oddělení.
- Je-li vaším příjmovým dnem neděle či den svátku, dostavte se mezi 12:30 – 13:00 hod. přímo na gynekologickou ambulanci, není-li domluveno jinak.
- Doklady: průkaz zdravotní pojišťovny, občanský průkaz, průkaz diabetika, těhotenskou průkazku.
- Vyplněné informované souhlasy.
- Kompletní předoperační vyšetření (interní, anesteziologické a příp. jiné).
- Doklad o pracovní neschopnosti (pokud máte vystaven již před hospitalizaci).
- Kompresivní punčochy (vysoké do třísel) snižující riziko trombózy.
- Seznam léků, které pravidelně užíváte a léky v originálním balení.
- Pokud je doporučen, sacharidový isotonický nápoj PreOp, který je určen k dietnímu postupu při přípravě na chirurgický výkon.
- V případě plánovaného chirurgického výkonu (klasickým přístupem na otevřeném břiše) břišní pás.
- Osobní věci: osobní prádlo, župan, noční košile, přezůvky (dobře nazouvatelné, zajišťující jistou a bezpečnou chůzi), toaletní potřeby – dezinfekční mýdlo s obsahem chlorhexidinu, šampon, ručníky, žínku, zubní kartáček a pastu.
- Pomůcky pro kompenzaci handicapu – brýle, čočky, zubní protézu, naslouchadlo, berle, hole, stomické pomůcky.
- Ponechejte doma šperky a jiné cennosti, odstraňte si piersing a pokud lze, odstraňte si předem umělé nehty.
Po příchodu na oddělení (17, v prvním patře budovy) budete uložená na pokoj a seznámená s domácím řádem. Sestra s Vámi sepíše ošetřovatelskou dokumentaci a následně budete přijatá lékařem, který rozhodne o dalším postupu léčby, předoperační přípravě resp. pooperační péči.
Podrobné informace o průběhu léčby a další péči naleznete v našich edukačních materiálech (klilkněte na odkaz):
- Pokoje jsou obvyklé dvou a třílůžkové s televizí, vlastním sociálním zařízením a možností připojení k wi-fi.
- Naše klinika má k dispozici tři jednolůžkové nadstandardní pokoje, rezervace je nutná již při objednání k plánovanému výkonu (telefonicky na 585 854 109, nebo osobně na oddělení 17).
- Je-li pacient přijat plánovaně, má nárok na oběd i večeři v den přijetí.
- Jedná-li se o příjem předem neplánovaný:
- do 8.00 hodin - má nárok na oběd i večeři
- do 9.00 hodin - má nárok na večeři
- při přijetí po 9. hodině - mu bude předložena náhradní strava
- Pacient, který nemá jiné dietní omezení (dané např. stavem po operaci), má možnost výběru stravy. Více k výběru stravy ZDE.
Doporučená návštěvní doba je následující:
- pondělí - pátek od 15.00 do 17.00 hodin
- sobota, neděle a svátky i dopoledne od 10.00 do 11.30 hodin
Obvyklá délka hospitalizace po gynekologických operacích je 2 - 6 dnů, záleží na typu operace a stavu pacientky (robotické a velké břišní operace 6 dnů, laparoskopie 2 – 3 dny, malé chirurgické zákroky obvykle druhý den). O propuštění do domácí péče rozhodne váš ošetřujíci lékař.
- Po operaci je důležitá péče o ránu, dbejte na dostatečnou hygienu. Nebojte se na ránu sáhnout, omývejte ji ve sprše vodou a mýdlem za účelem odstránění zbytků zaschlé krve. Ránu nechte dostatečné zaschnout.
- Zásadní je zvýšená osobní hygiena, upřednostňuje se sprchování po dobu 6 týdnu.
- Dodržujte pohybový pooperační režim dle doporučení v našem edukačním materiálu (můžete stáhout ZDE).
- Pokud jste hospitalizovaná a kojíte, můžete mít obvykle miminko mladší 6 týdnů po dobu hospitalizace u sebe. Po dobu, kdy nemůžete pečovat o miminko, bude o něj pečovat personál na novorozeneckém oddělení.
- Starší kojené děti je možno mít u sebe po předchozí domluvě s personálem.
- Po malém gynekologickém zákroku budete odvezena zpět na standardní oddělení.
- Po velké gynekologické operaci je péče zajišťována cestou oddělení Intermediární péče 17A.
Doba hospitalizace na oddělení IMP: je individuální – při nekomplikovaném průběhu jsou pacientky obvykle první pooperační den překládány k další péči na standardní oddělení.
Vybavení pokoje pro pacientky na oddělení IMP: bezplatné wifi připojení, polohovatelné lůžko, vlastní noční stolek, společná TV, každé lůžko disponuje zástěnami pro zachování intimity pro případ návštěvy či nutnosti vyšetření na lůžku, hygienické vložky apod.
Nejčastější otázky:
Co si vzít na odd. IMP s sebou?
- s sebou pouze nejnutnější - hygienické potřeby (kartáček na zuby, pastu, sprchový gel, ručník), papuče, léky, které pravidelně užíváte,
- na uvážení – mobil (telefonování je možné s ohledem na ostatní pacientky), nabíječka, sluchátka, špunty do uší, pomádu na rty
Kdy budu poprvé vstávat?
- první vertikalizace po operaci probíhá na základě provozní situace oddělení a zdravotního stavu, nejčastěji první pooperační den (ráno po operaci)
Kdy dostanu první jídlo?
- první strava je podávána obvykle první pooperační den - ráno, nerozhodne-li lékař jinak
- strava je podávána v souladu s dietními požadavky pacientky
- po dobu lačnění je strava nahrazována infuzní terapií
Je povolena návštěva?
- může být povolena s ohledem na provoz oddělení, na krátkou dobu mezi 14.30 – 17 hod,
- návštěva je povolena vždy pouze jedné osobě (manžel, nejbližší osoba).